MENU
Головна » Статті » Школа » Школа

Як готуватись до участі у професійному конкурсі

Не золотом, не сріблом прославлена людина. Своїм талантом, майстерністю прославлена людина.
(Абдуррахман Джамі)


Кожен педагог на певному етапі своєї діяльності опиняється в ситуації, коли він має, а краще бажає, взяти участь у професійному конкурсі. Найчастіше таким конкурсом стає «Учитель року». Професійний конкурс — це не лише серйозні випробування вчителя як майстра своєї справи, а й безліч задоволення від творчої роботи, спілкування з новими колегами та дітьми, неоціненний досвід роботи в нестандартних ситуаціях. Найголовнішим у педагогічному змаганні є те, що вчитель має показати не лише знання великої кількості методичних прийомів, не лише різноманітність використання технічних засобів навчання та комп’ютерних технологій, а й самого себе, свою індивідуальність, свій педагогічний почерк, уміння змушувати учнів міркувати, діяти творчо, захоплюватись ідеями та шукати істину.
Щоб бути готовим до різних «підводних каменів» конкурсу та отримати від участі в ньому максимум задоволення пропонуємо вам взяти до уваги кілька дієвих порад щодо підготовки.
1. Ретельно ознайомтеся з Положенням про всеукраїнський конкурс «Учитель року», наказами Міністерства освіти і науки України та місцевих органів управління освітою про проведення зазначеного конкурсу, дізнайтеся про основні вимоги, чітко визначте завдання та цілі.


2. Зазвичай участь у конкурсі беруть активні вчителі, які вже мають окрім основної роботи ще й суспільні доручення, такі як ведення методичного об’єднання, профспілковий комітет тощо, тож намагайтеся «достукатися» до адміністрації вашого навчального закладу щодо допомоги під час підготовки та щоб вас не перевантажували іншою додатковою роботою. Готуватися до конкурсу краще зі свіжою головою, тобто коли є час на відпочинок, а не в режимі цейтноту.

3. Проаналізуйте власний досвід роботи, визначте свої найкращі сторони, запитайте в колег та адміністрації, які саме методи та форми роботи з учнями, на їхню думку, вам вдаються найкраще, які є найцікавішими. Визначте власну «родзинку».


4. Заручіться допомогою колег під час створення педагогічного портфоліо та презентації досвіду. Особливо необхідною є допомога вчителів-філологів, які допоможуть уникнути стилістичних та граматичних помилок, вчителя інформатики (від допоможе при створенні комп’ютерної презентації) та вчителя мистецтва або художньої культури (його допомога необхідна для естетичного оформлення портфоліо та презентації досвіду).


5. Під час презентації досвіду намагайтесь підтверджувати кожне власне слово конкретним прикладом. Суха теорія нікого не цікавить. До того ж члени журі на цьому етапі вже ознайомилися з вашим портфоліо, тому їх буде цікавити саме практична спрямованість вашого досвіду.


6. Під час підготовки конкурсного уроку не намагайтеся вмістити в нього максимум матеріалу. Пам’ятайте, що цей урок незвичайний, він має бути яскравим, чітким і зрозумілим. Не намагайтеся продемонструвати всі методи та форми роботи, які вам відомі, у ході одного уроку (у протиежному випадку це буде не урок, а набір елементів).


7. Під час проведення уроку в іншій школі не розраховуйте на те, що вам дадуть найкращих учнів! Це зовсім не означає, що учні будуть поганими. Учні будуть звичайними, а можливо і найкращими, та зазвичай під час конкурсу діти поводяться дуже стримано (інколи навіть загальмовано та залякано) і потребують багато часу, щоб забути про велику кількість членів журі, що знаходяться у них за спинами та з головою поринути в процес навчання. Тож, заплануйте якусь психологічну вправу (елемент), щоб розрядити атмосферу.


8. Відпрацюйте основні етапи конкурсу на колегах. Конкурсний урок обов’язково проведіть у незнайомому класі (краще двічі, щоб побачити помилки, виправити їх і побачити урок у чистому вигляді). Особливо зверніть увагу на зауваження та пропозиції, які робитимуть учасники конкурсу минулих років (їх поради мають бути найбільш слушними).


9. Пам’ятайте, що конкурсний урок — це завжди 45 хвилин пригод! У цей час вимикається світло, зникають необхідні методичні посібники, вимикається інтерактивна дошка, відмовляються працювати комп’ютерні програми, навіть звичайні досліди не даються як слід. До того ж не забувайте про заціпенілих учнів (дивись пункт вище). Тож враховуйте всі можливі варіанти розвитку подій, завчасно плануючи урок.


10. Будьте впевненими, розкутими і посміхайтесь! Члени журі будуть обирати такого переможця, на якого було б приємно дивитися, приємно слухати, з яким приємно спілкуватись учням та колегам!


Отже, найголовнішими складниками гарного конкурсанта є ваша впевненість у своїй діяльності і любов до своєї справи. В такому випадку вам будуть пробачені навіть невеликі помилки. Бажаємо успіхів!

 

Категорія: Школа | Додав: Admin (30.11.2015)
Переглядів: 509 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]